fredag 27 mars 2009

Scrappa gamla foton

Jag har frågat runt bland mina släktingar och lyckats få tag på ganska många släktfotografier. Det som känns extra spännande är några riktigt gamla foton på min morfars mormor och morfar!!! Hade morfar levt idag hade han varit inne på sitt 93 år, så korten är riktigt gamla.

Fotona har jag antingen scannat in eller fotat av digitalt. Så nu ligger dom i datorn och väntar på att scrappas. Mitt projekt är att göra ett släktalbum. Och första LO:n jag gjort till det albumet får Ni se här:


Har ju fortfarande bara en enkel digitalkamera, så färgerna stämmer inte riktigt. CS är mer brunbeige än vad som syns i datorn. Fotot har jag sepia-tonat. Och sen har jag bestämt mig för att hålla en enkel, stilren och stämningsfull stil genom albumet.

Nu skulle jag bara vilja ha tag på ett tjockt album, med skinnpärm i brunt/mörkbrunt matt läder. Är det någon som vet av något sådant album får Ni gärna tipsa mig var jag kan få tag på ett.

Det känns så bra att vara igång med det här projektet, för det är något jag länge tänkt jag ska göra. Just den här LO:n blev jag inspirerad att göra från Keytan´s superfina skiss. Den skissen är oxå april månads tävling i NorthernLightScrappers. Gå gärna in och kika på föreningens blogg: NorthernLightScrappers Skissen kommer att läggas upp där tillsammans med några inspirations LO.

Vi hade förresten NorthernLightScrappers första scrapträff igår kväll. Det var så roligt och trevligt - Känns Lyckat! =D

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med! Känns superkul att vara igång med föreningen!
Har ett tips på skinnalbum i brunt. Gå in på http://www.mycards.se/shop/
Där under tillbehör till scrapbooking finns en del skinnalbum...
Ha det bra!
Kram ztina

Anna sa...

Som jag sa....Vilken UNDERBAR LO du har gjort, fantastiskt fin! Jag gillar gamla foton och det ska bli roligt att se albumet när den blir klar.

kram//Anna

sagapo sa...

Hej! Så kul att föreningen är i gång, det kommer att bli så roligt att träffa fler med samma hobby. Fast jag missar ju två tillfällen :(.
Ville bara säga att din senaste LO är underbart vacker i sin enkelhet. Hann ju kika lite innan jag for.
Kram Carita

Anonym sa...

Hej Carola.

Jag hittade dej ;-).det lustiga är att jag har redan varit in på din sida,och har inte haft en susning att det var du.Så det kan va.Själv ska jag scrappa idag ett kort till min underbara vän,som fick en hjärnblödning i augusti 08.44 år gammal.Nu är hon på bättringsvägen,fast resan är lång och mycket träning behövs det.

Ser redan fram mot kursen till hösten.

kram Monika