tisdag 6 januari 2009

Storgrabbens paketkalender

Ni kanske redan börjat stöka undan julen hos Er. Det har inte vi - Tjugonda Knut dansas julen ut - här hos oss. Då blir det dans kring granen, julgransplundring och så knäcker vi vårt pepparkakshus =)

Ja, vi älskar julen i vår familj och vi har en massa traditioner.



Men nu ska jag visa EN av anledningarna till att det inte varit så mycket pyssel på min blogg före jul. Jag hade verkligen tänkt göra barnens paketkalendrar HELT FÄRDIGA före jul. Men...

Har Ni någonsin känt att Ni har tagit er vatten över huvudet??? Det gjorde jag.

Två stora (65 x 70 cm) kalendrar gjorda med applikation i tyg (och lite trädetaljer). Jag var en riktig tidsoptimist - Så barnen har fått lära sig att tomtenissar får inte ögon första året!


Hade jag gjort den i paper piecing så hade det gått fortare. (Lätt att vara efterklok.) Så här långt hann jag i alla fall med storgrabbens kalender. Det var roligt att göra den, bara synd att den tog lite för lång tid att få ihop. Jag ville att dom skulle få varsin "tomtesaga" att titta på, en kalender där dom kunde fantisera litegrann om alla tomtenissarna.



Och fast den inte blev helt klar, så funkade det i alla fall att varje morgon få hjälpa tomtenissen att dra upp nå´n liten sak ur säcken. (Lägger ut lilltjejens paketkalender så fort jag fotat den också.)

Ha det bra i Januari-kylan! Här lyser solen och det är gnistrande vitt ute, så vackert är det!

4 kommentarer:

Pimmi sa...

Helt otroligt, vilket jobb du har lagt ner. Så fin!! Inte konstigt att det har tagit tid, men vilket minne för dina barn att ha kvar
Kanonsnyggt Kram Emma

sagapo sa...

Hej igen!
Skulle ju anmäla en kompis till fortsättningskursen i scrapping men jag hittar bara inte din mailadress. Skicka den till carita_svensson@hotmail.com, är du snäll, så att jag kan anmäla henne.
Hon heter i alla fall Kerstin Markström.
Hälsningar Carita

Catta sa...

Det är ju fantastiskt vilket arbete du har gjort! Jag kan säga med en gång att jag skulle ALDRIG ha fått den färdig. Du ska känna dig enbart stolt över dom! Egen design? Ses på måndag Kram C

sagapo sa...

Hej! Längtar efter fortsättningskursen, vet ju att inspirationen fylls på där. Titta in på min sida, du har något där.
Ha det så gott!!