tisdag 13 januari 2009

Smällkaramellkväll

som lilltjejen kallar det - eller Tjugonda´Knut som vi andra säger. Nu har vi i alla fall dansat ut julen ordentligt! Och hos oss är det 3 granar som ska bäras ut. Våran stora traditionella i köket och barnens egna kitchiga:

Storgrabbens julgran, egenhändigt både hämtad och klädd:)


Lilltjejens julgran. Också den klädd alldeles själv - med många fina presentsnören från årets julklappar:)

Jag ska erkänna att jag knappt alls haft möjlighet att scrappa något under jul och nyår. Men nu när julen är över ska jag ta mig scrap-tid. Det har jag lovat mig själv. (ETT av ALLA mina nyårslöften!) Vill ändå visa två julkort som jag och mannen fått av de två underbaraste människorna i världen - Våra barn! Och dom har scrappat korten alldeles själva!!! Vilken överraskning! Tala om att det värmde i hjärtat!!!Från älskade storgrabben. Inuti kortet är det finurliga fickor som innehåller våra hjärtan!


Från gulliga lilltjejen kom detta söta julkort. Och hon skulle direkt lära mig hur man gjorde hennes egentillverkade söta blomdekoration:) Och det ville jag såklart lära mig. Tror till och med att jag vill lifta den!

Måste oxå bara få berätta att det även finns viss risk för att min man blivit lite "hjärntvättad", för på simskoleavslutningen strax före jul hade han "tagit några riktigt fina scrapvänliga foton", sa han ;D Waow!

Det var allt om julen för den här gången. Nu ska tulpanerna in!

5 kommentarer:

Catta sa...

Vilka underbara barn! Finns det något som värmer mer i hjärtat än att få så vackra kort? I och för sig kommer din makes kommentar om fotona på stark andraplats =) KRAM

Pimmi sa...

Åhh jag hade skrivit en lång kommentar och så försvann allt, får försöka igen.
Vilka gulliga barn du har, så omtänksamma. Och att ni har tre granar, inte illa. Här hos oss har vi bara en men när den skulle ut kunde man gott tro att det var tre med tanke på hur mycke barr det låg på golvet. Men är det jul så är det. Tråkigt att du inte hunnit scrappa så mycket, men du har säkert hunnit med mycke annat kul. Hoppas iaf att du har hunnit göra utmaningarna till på måndag ser fram emot att se dem Kram Emma

Färjtorp sa...

Hej!
Vilka smyckade granar ni hade i jul! Fantastiska!!
Nu är vi äntligen hemma allihopa men tror du inte att F börjar med att få magsjuka istället =( Inte så kul.

Ha det bra
Kram Johanna

keytan sa...

Oj va ni ser ut att ha mysigt! =) vilken värme! =)

SNÄLLA KAN DU GÅ IN OCH KOPIERA MITT SENASTE INLÄGG OCH SPRIDA DET TILL ALLA DU KÄNNER OCH INTE KÄNNER! karm på dig

sagapo sa...

Hej!
Det är ju kul att du tycker om mina LO´s. Känner mig dock som en nybörjare fortfarande.
Du får gärna länka till mig.
Ska bli kul att börja om igen med kursen.
Ha det så bra. Carita